Minulý týden jsme ve školce absolvovali výukový program ochrany fauny Hrachov pod názvem Krteček a kamarádi. Seznámili jsme se s krtkovými kamarády – zajícem a ježkem. Dozvěděli jsme se něco z jejich způsobu života a vyzkoušeli si jak se krtek cítí v noře (prolézání tunelem) a při hledání potravy (měli jsme zakryté oči a rukama hledali drobné živočichy v písku). Na závěr jsme sbírali listí a připravili ježka na zimu. Za odměnu nám paní ukázala a nechala pohladit morče, které přivezla sebou. Těšili jsme se sice na ježka, ale ten už usnul zimním spánkem.
MŠ - podzimní hrátky
Na podzim jsme v mateřské škole dělali spoustu různých výtvarných a pracovních prací. Vyprávěli si o podzimu a všem co s ním souvisí – ovoce, zelenina, babí léto, odlet ptáků, houby, drak, sklizeň na poli,listnaté stromy. Zde jsou ukázky z našich činností – malování jablíček, ohýnek (trhání novinového papíru) a brambory, následují naše první hry ve třídě začátkem školního roku a jedna z prvních svačinek, dále tiskání bramborovými tiskátky – drak a naše nástěnky – princeznička na bále, zavařené švestky, podzimní hruška a košík s ovocem, houby, šípkový keř a společná práce – bramborová princezna. Poslední fotografie jsou ze hry s listy a jehličím, počítání a přiřazování a ježek v listí.
MŠ - Vítání podzimu
Ve čtvrtek 21.9. jsme byli Vítat podzim. Školáci z 1.třídy nám značili trasu s úkoly. Ty se týkaly znalostí o podzimu, básniček, různých pohádek i orientace. My jsme potom vyrazili spolu s rodiči po vyznačené cestě. Všechny úkoly se nám podařilo splnit. Na konci jsme museli najít všechny školáky a hlavně poklad, ten nás zajímal nejvíce. Po krátkém běhání po lese jsme našli děti i poklad. Rodiče nám mezitím opekli špekáčky a my jsme se do nich s chutí pustili. Ohniště jsme si připravovali sami v předešlých dnech. Po takovéhle svačince jsme si ještě zazpívali společně s prvňáčky a jejich paní učitelkou, která nás doprovodila na kytaru. Potom už jsme si rozdali vytoužený poklad – medaile s houbičkou za splnění úkolů a oplatka. Dopoledne jsme si moc užili, počasí nám vyšlo a my se unaveni a spokojeni vraceli do školky a do školy.
MŠ - projektový den s tématem ,,Cestujeme po světě.“
V úterý 13.6.2023 proběhl v naší mateřské škole projektový den s tématem ,,Cestujeme po světě.“ Paní lektorka měla pro děti připravené velké množství obrázků, potraviny, předměty denní potřeby, suroviny k pokusům. Děti navštívily 5 zemí / Island, Itálii, Japonsko, Austrálii, Egypt/. Děti se o každé dozvěděly typické znaky dané země…např. Itálie – děti vyrobily z typických potravin salát Caprese /mozzarella, rajčata, bazalka/ -děti krájely a servírovaly na talířky. V Egyptě se podívaly do pyramid, samy si zkusily z keramické hlíny pyramidu nebo sochu postavit. Na Islandu viděly na obrázky sopečné činnosti s praktickou ukázkou ,,lávového výbuchu“/voda, jedlá soda, ocet/ atd. Projekt nám zaplnil celé dopoledne, děti byly pozorné, akční, veselé, své výrobky si odnesly domů. Paní lektorka děti moc chválila za ukázněnost, pracovitost a manuelní zručnost.
MŠ - projektový den mimo školku - ZOO Tábor
Ve středu jsme měli další projektový den, tentokrát mimo školu. Navštívili jsme zoologickou zahradu v Táboře. Nejdříve jsme si část zahrady prošli s našimi p.učitelkami a p.učitelem. Potom se k nám přidali ošetřovatelé zvířat. Procházeli jsme okolo klecí a pan ošetřovatel nám vždy o zvířátku něco prozradil. Uměl je i zavolat, přilákat k sobě, tak jsme je viděli hodně z blízka. Říkal nám, jak se máme chovat. Např. u sov jsme měli být hodně potichu, protože právě seděly na vajíčkách. I když jsme se snažili, stejně se jim něco nelíbilo a sovy nám to daly pěkně najevo. Viděli jsme i klokany s malými klokánky v kapse, rysa, medvěda, vlky, lva a další zvířátka. Dozvěděli se která zvířátka se mezi sebou perou a proč, nebo která se umí rozdělit o potravu a další zajímavosti. Spokojení a unavení jsme potom odjížděli domů.
MŠ - projektový den - polytechnická výchova
V úterý 13.6. jsme měli projektový den. Přijel k nám pán a přivezl s sebou různé nářadí. Podle nářadí jsme poznali, že to bude truhlář. Postupně nás seznamoval a ukazoval, jak s jednotlivým nářadím zacházet. Dozvěděli jsme se jak uchytit dřívko do svěráku, zkusili řezat pilkou a dokonce i vrtat do dřeva aku vrtačkou. Všechny nástroje byly velikostně uzpůsobené pro děti, ale fungovaly jako opravdové nástroje, které truhlář používá. S pomocí našeho pana truhláře a pana učitele s paní učitelkou jsme si každý vyrobil malý vor. Ještě jsme z papíru vystřihli a namalovali vlajku a náš vor mohl vyrazit do světa.